۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۴۱۰
آیت الله شب زنده دار:

همجواری با مضجع شریف حضرت معصومه را غنیمت بدانیم| حرمت و حریم بانوی کرامت رعایت شود

همجواری با مضجع شریف حضرت معصومه را غنیمت بدانیم| حرمت و حریم بانوی کرامت رعایت شود
عضو فقهای شورای نگهبان با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) تأکید کرد که باید از وجود مقدس حضرت نهایت بهره معنوی را برده و همجواری با این بانوی کرامت را غنیمت بشماریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد که باید از وجود مقدس حضرت نهایت بهره معنوی را برده و همجواری با این بانوی کرامت را غنیمت بشماریم.

وی افزود: به حسب به روایات معتبر از ائمه طاهرین(ع) نقل شده کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و این نشان از مقام بلند معنوی ایشان دارد، بانوی کرامت از ابواب الهی هستند که انسان می تواند با تمسک و تضرع در محضر این بزرگواران مورد عنایت الهی و شفاعت قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اهل بیت(ع) با عنایت الهی می توانند انسان را یاری کنند، اظهار داشت: طلاب باید همجواری با این دره نادره را قدر بدانند و نهایت استفاده را از وجود پر برکت ایشان ببرند.

وی با اشاره به عنایات حضرت معصومه(س) به بزرگان و علمای شیعه ادامه داد: بزرگان، عنایات بسیاری از حضرت معصومه(س) مشاهده کردند و با توسل، به مقامات عالی معنوی و علمی رسیدند باید از نعمت بزرگ وجود مبارک بانوی کرامت نهایت استفاده را ببریم و مراقب باشیم که کارهای ما سبب تکدر خاطر ایشان نشود.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که احترام به بانوی کرامت و رعایت حریم و حرمت ایشان بر همه واجب است، ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) بعد از حضرت صدیقه طاهره(س) دُر نایابی هستند، گویی خدا این مضجع شریف را در قم قرار داده تا برکاتی که باید از قبر مبارک حضرت زهرا(س) نصیب عالمیان شود، از این مضجع نورانی به عالمیان برسد.

وی با اشاره به روایاتی درباره شخصیت حضرت معصومه(س) عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند فرزندی از من در قم مدفون خواهد شد که هرکه او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود، باید برای ارتقائات معنوی از عنایات این بزرگوار استفاده کنیم و از سطح مادیات بالاتر برویم./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات